Webshopje

zondag 4 oktober 2015

Uitstaptip

 De vakantie heeft echt de batterijen opgeladen en dat is te merken in huis.
Onze veranda kreeg eindelijk zijn laatste verflaagje, kasten werden uitgeladen en verschoven, een wasmachine en droogkast werden van het gelijkvloers naar boven gedragen....  Ook onze tuin had te lijden onder onze plannen, ze is nu kaal en winterklaar, boompjes werden uitgedaan en vonden gelukkig een nieuwe eigenaar.

Ook het naaien stopte niet.  Een kleedje werd gemaakt uit de rok die ik voor me maakte.  1 keer droeg ik hem op vakantie en voelde me er niet goed in.  Dus dan maken we er toch een kinderkleedje van :-)

                                        

Ook andere zijn nog in de maak!

Vandaag was het rustdag en tijd voor een wandeling.  We trokken naar het park van Schoten en vonden daar een leuk ijs-huisje: Madame Calinca.  Calinca, naar de pleegdochter die enkele jaren geleden terug moest vertrekken.  De eigenaars zijn niet van opleiding ijsmakers maar na een sabatjaar door kanker, beslisten de eigenaars hun leven om te gooien.

De ijsjes werden goed gesmaakt!  Kinderbueno-, stroopwafeltjes- en bokkepootjessmaak waren echt wel speciale maar lekker smaken maar ook de klassieke smaken vind je er!  Ook vind je er de smaak van de bekende witte Leonidaspraline 'Manon' maar dat had ik te laat door.


Er is geen echte speeltuin, maar wel een heel kleine zandbak, een lieve hond, 1 bal en een halve voetbalgoal en een heel groot weide.  En dat was genoeg voor de kinderen die er waren.  Ook Lode liep er van de ene kant naar de andere en zelfs zijn aardbei-ijsje werd maar half opgegeten bij de aanblik van al die ruimte.




Allen daarheen zou ik zeggen.  In de winterperiode verhuizen ze naar de kelder van het Kasteel van Schoten waar ze dan 'de ijskelder' uitbaten.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten