Webshopje

maandag 28 maart 2016

Waarom?

Waarom? Dat vroeg ik me af toen ik de berichtgeving las van de aanslagen in Brussel....  Waarom kan een mens dit een ander mens aandoen....

Waarschijnlijk werd het jullie al om de oren geslagen al dit vreselijke nieuws maar ik wil toch eventjes kwijt hoe wij er hier thuis mee om gingen. Lode is gelukkig nog te jong en beseft het niet en ik leg het hem ook ni uit dan, daar heeft hij niets aan.

Wel brandden we kaarsjes die we buiten aan de deur hebben gezet na een oproep in het nieuws.  Blijkbaar zijn we in de straat wel de enigste die het nieuws volgden....

Lode vind het vooral leuk kaarsjes bij je huis!


Ik zag ook de wake's op tv en toen er een in Antwerpen was, wilde ik er ook naar toe.  Waarom? Gewoon, om het gebeuren een plaatsje te kunnen geven.  De schrik zit er toch wat in, niet om zoiets mee te maken want als het gebeurt, zal het ook gebeuren.  Maar de schrik voor de toekomst van Lode en zijn kinderen, ik wil dat hij vredevol kan opgroeien!

In Antwerpen was veel volk en ook veel politiemacht.  Lode is tegenwoordig zot van politie en waaide naar elke politieman en vrouw :-)  We staken onze kaarsjes aan, keken naar de andere kaarsjes, bloemen en berichtjes en gingen toen naar huis.
die kaarsen in het hart zijn de onze



Die minion is Lode en hij wilde ook iets in zijn kleutertaal schrijven :-)

Ik hoop dat deze wereld toch ietsje liever wordt voor elkaar, te beginnen bij jezelf...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten