Webshopje

zaterdag 24 december 2016

Kerstkadootjes finale!

Bij de poppenkleerkastjes hoort natuurlijk een pop en poppenkleertjes.  In Veritas vond ik toevallig 2 leuke poppen waar je zelf kleertjes voor kan maken.


De poppen zijn een creatie van Valeri en Vera Antebi, twee Turkse vrouwen die  in de ban van de traditionele ambachten waren en samen met een groep kansarme autochtone vrouwen de Antebies-poppen tot leven brachten. De poppen worden gemaakt van de fijnste ecologische materialen en het werk van de autochtone vrouwen wordt eerlijk betaald. Door een Antebies-pop te kopen, draag je dus een steentje bij aan dit mooie project. Er zijn twee versies van de poppen: de blonde Joy en de donkerharige Hope.

  Bij het kleinere poppenkastje dat ik eerder kocht, had ik geluk dat er enkele poppenkleertjes bijzaten.  Ze zijn wat retro aangezien ze nog gemaakt waren door de moeder van de vrouw die het kastje verkocht.  Ik moest ze enkel wat innemen en klaar waren dezen. 
Dan ben ik zelf maar begonnen met patroontjes te tekenen en dit is het resultaat:

Als we dan de pop, het poppenkleerkastje en de poppenkleertjes samen nemen, ziet dat er zo uit :-)

En nu maar hopen dat er een paar kleine poppenmoedertjes blij gaan zijn :-)

PS mocht er iemand interesse hebben in de patroontjes, geef je maar een seintje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten