Webshopje

donderdag 22 december 2016

Kerstkadootjes part 2

In mijn zelfgemaakte-kerstkadootjes-plan heb ik een vrij ambitieus plan voor de nichtjes van 5 en 2 jaar.  Poppenkleerkastjes met lappenpop en poppenkleedjes. 

Toen  giftshop De Kast  ermee ophield, hielden zij uitverkoop van hun meubelen en decorstukken.  Daar stond toen een poppenkleerkastje als decoratie.  Dat was rond februari van dit jaar en toen heb ik dat al gekocht.

Pas nu, in december, begon ik eraan..... Maar wat was ik beter iets vroeger begonnen: nieuwe deurtjes op maat laten zagen, nieuwe deurknopjes, nieuw onderste schuifsysteem en veel verf!  Maar ik ben wel blij met het resultaat:
  
Hier heb ik spijtig genoeg geen foto van hoe het er eerst uitzag, maar denk aan oudroze  en niet het hippe oudroze ;-)


Op tweedehands sites ging ik op zoek naar nog zo'n kastje en vond er een kleiner modelletje in hele goede staat.  Enkel wat afschuren en terug verven leidde tot dit resultaat:
   
voor

 
na

Het enige waar ik beetje spijt van heb, is dat ik geen sjabloon heb gebruikt voor de namen, nu was het met de losse pols en dat zie je er ook wel wat aan...


Zo de poppenkleerkastjes zijn klaar, nu hop naar de poppenkleertjes!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten